fsvssr.reismee.nl

De eerste dagen vanuit Ghana

Eindelijk toegang tot internet. Mijn mail of facebook kan ik nog niet gebruiken, want dat kan het internet niet aan. Gelukkig doet deze site het wel.

Ghana, 4 augustus 2012

Ik moet eerlijk bekennen dat ik best zenuwachtig ben geweest tijdens de reis. Je gaat je familie toch 4,5 maanden missen. Eerst zou ik naar Londen vliegen en daarna overstappen op de vlucht naar Accra. In het begin was het nog niet zeker of er op de tweede vlucht wel plaats zou zijn. Het blijkt namelijk normaal om meer tickets te verkopen dan dat er plaatsten zijn. Gelukkig ging alles goed en kreeg ik in Londen toch nog een plaatsje in het vliegtuig.

Bij aankomst in Accra was het erg druk bij de douane. Gelukkig gingen ze ook het loket voor een noodvisum gebruiken, waardoor ik opeens vooraan in de rij kwam te staan. Binnen een minuut kon ik verder om mijn bagage op te halen. Dit keer geen World Servants tassen die duidelijk te herkennen waren, maar twee grote zwarte tassen. De eerste tas vond ik vrij snel en na een half uur besloot ook de andere tas om zich te laten zien, waarna ik door de drukte de uitgang probeerde te bereiken.

Bij de uitgang had ik Kelly (de oprichtster van Meet Kate) snel gevonden, waarna we samen met de auto op weg gingen om bij Nienke (de secretaris van Meet Kate) te overnachten. Nu dacht ik grotendeels ‘back to basic' te gaan, maar bij het zien van dit huis verdween die gedachte even. Dit was voorlopig wel het meest luxe waar ik zou overnachten.

De volgende ochtend werd ik opgehaald door Emanuel. Bij Meet Kate begeleidt hij de jongeren die in aanmerking zijn gekomen voor een scholarship en deze eerste maand zal hij mij wegwijs maken in de omgeving en de cultuur van Ghana. Met de taxi reden we in zo'n anderhalf uur naar Agona Swedru. Hier woont het gastgezin waar ik de komende maanden zal wonen.


Ghana, 5 augustus 2012

Eten hoor je te kauwen. Dat is in ieder geval iets dat ik mijn hele leven heb gedaan. Hier in Ghana denken ze daar echter anders over. Ik heb al verschillende gerechten gehad, waarbij het gebruikelijk is om grote happen in één keer door te slikken. Helaas heb ik al moeite om aspirientjes. Gelukkig zijn de maaltijden heel gevarieerd en vaak ook erg smaakvol.

Vandaag heeft Emanuel me een rondleiding gegeven door de omgeving. Vanaf mijn gastgezin loop je in 15 minuten naar de redelijk grote plaats Agona Swedru. Hier hebben we een tijdje rondgekeken en de meest handige routes, winkels en cafétjes bezocht.


Ghana, 6 augustus 2012

Vandaag kennis gemaakt met de kinderen van Meet Kate. Ik heb ze gelijk een nieuw balspel geleerd. Met hun handen op hun rug moesten ze in een kring gaan staan. Ze mochten hun handen pas tevoorschijn halen als de bal daadwerkelijk hun richting op gegooid werd. Hun reactie vermogen bleek erg goed te zijn. Volgende week maandag beginnen we met de zomerlessen voor de kinderen die bij sommige vakken moeite hebben.

Reacties

Reacties

Wil

Wat leuk om wat van je te horen...
Ik hoop dat je veel mee maakt en het naar je zin hebt.
En je eten gewoon blijven kauwen hoor.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!