fsvssr.reismee.nl

Workshop Montessori

Iedereen bedankt voor alle leuke berichtjes.

De eerste week is alweer voorbij en er is al veel gebeurd. Zo kregen de leraren van Meet Kate op dinsdag een workshop over het Montessori onderwijs. Drie weken geleden hebben ze een Montessori school bezocht en vandaag werd er besproken wat er allemaal bruikbaar zou zijn in het onderwijs van Meet Kate. Vooral het schoolhoofd, Mister Anam, doet erg zijn best om mee te doen. Hij heeft veel kennis van het onderwijs en staat open voor veel nieuwe dingen. Hij is al lang niet meer gewend aan de standard klassikale opdreun lessen die hier het meeste voorkomen.

Tussen de leerkrachten zit ook een groot verschil. Ze hebben geen van alle een opleiding. Voor een leerkracht die is afgestudeerd moet Meet Kate 4 keer zo veel betalen en dat geld is er helaas niet. Door middel van workshops probeert Meet Kate de leerkrachten zelf op te leiden. Een aantal leerkrachten doet daarom ook goed hun best en proberen echt wat te leren. Helaas is de instelling van de meeste hier net als de gemiddelde student in Nederland. Zuchtend en steunend en met muziek op kijken ze wat heen en weer. Niet echt een goede instelling voor iemand die gratis mee eet en wiens kinderen korting krijgen om naar school te gaan. In ieder geval een hele uitdaging.

Op woensdag ging de workshop over het curriculum van Meet Kate. Wat is haar visie? Hoe ziet zij het kind en de rol van de leerkrachten? Hierbij probeerden we vooral duidelijk te maken dat lessen moeten worden voorbereid en geëvalueerd, iets dat ze nog nooit hebben gedaan. Voorlopig mogen de leerkrachten eerst vakantie vieren en begin ik volgende week met de eerste bijlessen.

Pa, Ma en Marco

Hier ligt nog een schone taak voor je. Succes.

Ans

Succes met de bijlessen, en verslik je niet in het eten.

Jolanda

Hoi Frank,

Leuk om je verhalen te lezen. Wel mooi óm dat allemaal mee te maken. Als ik zo je verhalen lees hoef je je niet af te vragen of je hulp nodig is. JHier de laatste week vakantie voordat alles weer gaat draaien op de APS. Veel suc6 en natuurlijk ook veel plezier met alles.

groetjes Jolanda Piket

Paulien

Hoi Frank
Leuk om jouw werk op deze manier te kunnen volgen.
Liep op school bijna met een computervraag richting "jouw"klas.Grapje hoor.Veel succes en ik blijf je volgen.x