fsvssr.reismee.nl

Letters en nummers

Hier nog een foto die hoort bij het vorige verhaal over de lessen in de zomervakantie.

Als leraar in Nederland heb ik veel mogelijkheden om met de kinderen aan het werk te gaan. De kasten staan vol met speelgoed, boeken en ander educatief materiaal. Het is makkelijk om even iets op internet op te zoeken, uit te printen of te laten zien op het smartboard.

In Ghana werkt het net even iets ander. Er zijn wel computers, maar deze werken helaas niet of zijn gewoon te langzaam. Er zijn wel boeken, maar deze zijn oud, versleten en missen regelmatig een paar bladzijden. Het is dus af en toe best lastig om op een leuke en leerzame manier met de kinderen aan de slag te gaan.

Maar als je dan in een creatieve bui bent, kunnen er heel wat mooie plannen ontstaan. We gaan gewoon zelf aan de slag om educatief materiaal te maken dat bij verschillende activiteiten gebruikt kan worden.

Vorige week was Kate al aan het rekenen met blauwe cijfers die we uit een groot stuk tapijt hadden geknipt. Nu zijn we zelfs een stap verder en hebben we het hele alfabet af. In totaal hebben we bijna 500 blauwe letters en nummers geknipt. En dat allemaal zonder blaren. Nu nog een mooie doos maken en dan hebben we op een simpele en goedkope manier een prachtige letterdoos gemaakt in de vorm van een toetsenbord.

Wil N.

Hoi Frank,
goed bezig zeg!
Hoe is het met eten? Is je maag al gewend?
Succes

Judith Meijer

Ziet er creatief uit zeg! Erg leuk om te zien!

Wil V.

Wat ben je goed bezig zeg. Ik ben trots op je en zou je graag helpen..... Alleen is de afstand een beetje groot.
Ga zo door. Groetjes hoor, ook van Marije.